Anul  trecut, pe la mijlocul lui octombrie, am primit de la Ioana un mesaj care avea să mă scotă pentru perioada care a urmat din ușoara stare de letargie care mă stăpânea și din ciclul deja mult prea familiar și previzibil job-facultate-casă: aventura CompetițIAA.

Cu firea mea sceptică și șovăitoare, i-am dat Ioanei un răspuns destul de vag. La câteva ore, însă, m-am trezit ca îi scriu „Hey, vin și eu in echipă”. Iar acesta a fost începutul aventurii CompetițIAA: 4 studenți, adunați prin puterea social media într-o echipă care avea să lucreze în stilul unei agenții pe un brief de la o companie reală, cu o nevoie de comunicare reală.

CompetițIAA a încercat sa aducă studenții mai aproape de realitățile pieței  și să îi ajute să își completeze cunoștințele teoretice cu experiența practică.  Prima întâlnire a echipei a coincis cu rezolvarea uneia dintre cele mai provocatoare sarcini de lucru – înființarea unei agenții și stabilirea unei identități: naming, viziune, misiune, valori, USP. Acesta a fost momentul în care am putut observa care este dinamica grupului nou format și, la o cană de ceai și o discuție despre viziuni, ne-am putut da ușor seama că aveam un set de abilități și competențe diferite. Faptul ca eram un grup destul de eterogen a constituit un avantaj mai târziu, când fiecare și-a înțeles și asumat rolul în cadrul echipei.

Dacă ar fi să descriu în câteva cuvinte cheie cele două săptămâni de la primirea brief-ului, cel mai probabil ele ar fi muncă, schimb de idei, analiză, gândire și răzgândire, „de ce-uri”, multe momente de tăcere, multe momente de creativitate, îndoială, entuziasm. Pe toate le-am pus într-o ecuație cu mai multe necunoscute: „Vom termina la timp?”, „Vom fi mulțumiți cu munca noastră?”, „Ce părere va avea clientul?”.

Am apreciat susținerea primită din partea membrilor IAA pe tot parcursul CompetițIAA, sesiunile de mentorat (fiecare echipă avea un mentor care ajuta studenții să descifreze sensurile întortocheate ale brief-ului, le verifica în mod constant munca, le oferea feedback și, de multe ori, sprijin moral) și componenta educațională.

Faptul ca am fost participant CompetițIAA și am interacționat îndeaproape cu membrii IAA m-a făcut să îmi doresc să fac parte din asociație. Acum mă aflu în cealaltă tabără, a echipei de organizatori CompetițIAA și pot sa cunosc și să înțeleg lucrurile dintr-o perspectivă diferită. Totuși, aportul meu principal vine din experiența de fost participant care îmi permite să contribui cu informații despre cum ar putea fi îmbunătățită experiența viitorilor participanți.

Dacă ar fi să transmit un mesaj studenților care încă se mai gândesc dacă ar vrea să participe la CompetițIAA sau nu, le lansez cu toata încrederea îndemnul sa facă asta, fără ezitare. Vor avea șansa să exerseze abilități care le vor fi utile mai apoi la locurile de munca, indiferent daca vor ajunge sa profeseze în domeniu sau nu: lucrul în echipa, responsabilitatea, gândirea strategică, persuasiunea, abilitățile de research. Le sugerez, mai presus de orice, să se implice în orice activități care le oferă contact cu piața de marketing, precum și șansa de a demonstra și a pune în practică cunoștințele dobândite în sălile de curs.

 

Bianca Ilie

Participant CompetițIAA 2016 & Organizator CompetițIAA 2017

 

 


0 Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

'